Saturday, January 22, 2011

أنا العاشق


قد إيه برتاح أنا لحظة ما أقابل بسمتك
و بكون شديد لمّا أمد الخطوه و امشي بِسكتك

يا عشقي ياللي حُبك أداني و خد مني السنين
ما بين الحلم و الخطوه ، و بين الكلمه و الزنازين

أنا ماشي بناديلك .. أنا العاشق بغنيّلك

مشيت الليل بطول الليل .. لكن الليل ما وصّلشِ

أتاري الفجر بعيوني خيال و الجرح مادبلشِ

و شفت الناس طهارى تموت على قوتها

و ناس بتعلّي في بيوتها .. وناس راحت فِدا صوتها

وناس تايهين

وناس تحت التراب نولها

بتغزل فجر شوق نُلها

ومهما الغدر بِنُلها

اكيد واصلين .. اكيد واصلين

وانا يومي اللي جاي لسه ما خضَرّش ِ

و بكره بذره حتنبت مع الطالعين

صلاة الزين .. صلاة الزين .. صلاة الزين على أولادك شُداد جامدين

صلاة الزين .. صلاة الزين

يا ست الكل يا خضره .. يا شابه ياللي كحل العين

أنا بناديلك .. و أ نا اللي بغنيلك .. أنا العاشق بقرآنك أناديلك

و قوليلي انت فين و أنا اجيلك .. أوفّي الدين .. و اناديلك

ونزرع شمسنا ضحكه على شفة وليد أخضر

تندّي الأرض و تفتح زهور اكثر

2 comments: